De ultieme lijst met de 250 belangrijkste SEO factoren in 2024

gratis keywordscan

Deze 250 belangrijkste SEO factoren maken het verschil.

Accelerated Mobile Pages (AMP)

Implementeer AMP voor razendsnelle mobiele paginalaadtijden direct in de zoekresultaten.

Afbeeldingsoptimalisatie

Comprimeer afbeeldingen met WebP, gebruik alt-teksten en responsieve afbeeldingen.

Afwezigheid van opdringerige interstitials

Vermijd het gebruik van opdringerige interstitiële advertenties of pop-ups die content blokkeren, vooral op mobiel. Gebruik banners in plaats daarvan.

Alternatieve tekst

Voeg beschrijvende alternatieve tekst toe voor afbeeldingen, iconen en andere non-tekstcontent.

Ankertekstverdeling

Verdien backlinks met een natuurlijke verdeling van ankertekst (branded, naakte URL’s, generieke zoekwoorden, etc.)

App indexering

Optimaliseer je app voor app indexering in Google Zoeken.

App streaming

Gebruik app streaming om een native app-ervaring te leveren vanuit de zoekresultaten.

ARIA-attributen

Gebruik ARIA-attributen om extra context en functionaliteit voor ondersteunende technologieën te bieden.

Backlinks

Verdien hoogwaardige backlinks van betrouwbare, relevante websites. Focus op het opbouwen van goede relaties en het creëren van aantrekkelijke assets.

Best practices internationalisatie

Volg best practices voor internationalisatie vanaf het begin om toekomstige lokalisatie-inspanningen te vergemakkelijken.

Beveiligde verbinding (HTTPS)

Implementeer HTTPS over je hele website met een SSL/TLS-certificaat.

Beveiligingspatches

Blijf up-to-date met de nieuwste beveiligingspatches voor je CMS en plugins.

Bidirectionele (bidi) tekst

Ondersteun juiste rendering en bewerking van bidirectionele tekst (bijv. Arabisch en Hebreeuws).

Branded zoekvolume

Optimaliseer voor merkgerelateerde zoekopdrachten om merkbekendheid te vergroten.

Breadcrumb-navigatie

Implementeer breadcrumb-navigatie om gebruikers (en zoekmachines) te helpen de sitestructuur te begrijpen.

Breadcrumbs

Implementeer breadcrumbs om de navigatiestructuur van je site duidelijk te maken.

Caching

Gebruik caching om de laadtijden van je website te verbeteren.

Canonicalisatie

Gebruik de juiste canonicalisatie om dubbele content te voorkomen.

CDN

Gebruik een CDN om statische bestanden snel te leveren over de hele wereld.

Cloaking

Gebruik geen verschillende content voor zoekmachines en mensen (cloaking).

Code van derden

Controleer en optimaliseer scripts/resources van derden om hun impact op prestaties te minimaliseren.

Code-splitting

Split je code in kleinere delen en laad deze on-demand om de initiële laadtijd te verbeteren.

Compressie

Comprimeer (bijv. Gzip, Brotli,) bestanden om de bestandsgrootte te verkleinen.

Concurrentie analyse

Analyseer de content en backlinks van concurrenten om kansen te identificeren.

Concurrentieanalyse

Analyseer concurrenten om sterke en zwakke punten in hun SEO-strategie te identificeren.

Content aanpassing

Pas je content en boodschappen aan om aan te sluiten bij lokale doelgroepen en culturele contexten.

Content Delivery Network (CDN)

Gebruik een CDN om statische assets te leveren vanaf een wereldwijd netwerk van edge servers dicht bij gebruikers.

Contentfrisheid

Werk je content regelmatig bij om het fris en relevant te houden, vooral voor onderwerpen die in de loop van de tijd evolueren.

Contentlengte

Langere, diepgaande content heeft de neiging beter te ranken, zolang het hoogwaardig en waardevol is.

Contentopmaak

Formatteer content voor leesbaarheid met korte alinea’s, opsommingstekens, afbeeldingen, etc.

Continue integratie en levering

Integreer lokalisatie in je continue integratie- en leveringspijplijnen voor snellere releases.

Core Web Vitals

Optimaliseer voor de Core Web Vitals-metrieken van Google (LCP, FID, CLS) om een geweldige pagina-ervaring te leveren.

Crawl budget

Zorg dat Googlebot gemakkelijk door je website kan crawlen zonder blokkades.

Crawlbudget optimalisatie

Zorg dat Googlebot efficiënt je belangrijkste pagina’s kan crawlen en indexeren.

Crawlbudget segmentering

Segment je crawlbudget voor verschillende soorten content en secties.

Crawlfouten

Identificeer en los crawlfouten op zoals 404 pagina’s, serverfouten, etc.

Crawlsnelheid

Optimaliseer de crawlsnelheid van je site door server performance te verbeteren.

Culturele overwegingen

Respecteer culturele normen, symbolen en gevoeligheden in je content en ontwerp.

Cumulative Layout Shift (CLS)

Minimaliseer layout shifts door ruimte te reserveren voor UI-elementen en fonts/resources vooraf te laden.

Datum- en tijdopmaak

Formatteer datums, tijden en getallen volgens de lokale voorkeur van de gebruiker.

Digitale PR

Implementeer digitale PR tactieken om meer links en vermeldingen te verdienen.

DNS Prefetching

Implementeer DNS prefetching om domeinnamen vooraf op te lossen en verbindingslatentie te verminderen.

Domeinnaam en URL

Gebruik een korte, beschrijvende domeinnaam en URL’s met relevante zoekwoorden.

Domeinnaam leeftijd en autoriteit

Oudere domeinnamen die autoriteit hebben opgebouwd in de loop van de tijd kunnen een voordeel hebben, maar goede content is het belangrijkst.

Domeinnaamautoriteit

Bouw de autoriteit van je domeinnaam op met kwalitatieve content en links.

Domeinnaamleeftijd

Oudere domeinnamen kunnen een licht voordeel hebben, maar zijn niet cruciaal.

Doorlopende lokalisatie

Implementeer processen voor doorlopende lokalisatie en bijwerken van vertaalde content en interfaces.

Doorverwijzingen

Gebruik 301 permanente redirects correct voor verplaatste of verwijderde pagina’s.

Dubbele content

Vermijd het publiceren van dezelfde of zeer vergelijkbare content op meerdere pagina’s of websites. Gebruik indien nodig canonical tags.

Duplicate content

Vermijd gedupliceerde content en gebruik de canonical URL om dubbele versies aan te geven.

Duplicate content parameter handling

Gebruik parameters correct om duplicate content door URL parameters te voorkomen.

Dynamische rendering

Implementeer dynamische rendering voor JavaScript-rijke content.

E-A-T

Toon expertise, autoriteit en vertrouwenswaardigheid in je content.

Entiteitassociatie

Vestig duidelijke associaties tussen je content en relevante entiteiten (mensen, plaatsen, dingen, concepten).

Faceted navigatie

Implementeer faceted navigatie correct om crawlbudget en duplicate content te beheren.

First Contentful Paint (FCP)

Optimaliseer FCP door zichtbare content prioriteit te geven, assets te comprimeren en prestatietechnieken te gebruiken.

First Input Delay (FID)

Verminder FID door hoofdthread-werk te minimaliseren, lange taken op te splitsen en event handlers te optimaliseren.

First Meaningful Paint (FMP)

Optimaliseer FMP door kritieke resources prioriteit te geven en blokkerende scripts/resources te minimaliseren.

Focus indicatoren

Bied duidelijke visuele focus indicatoren voor toetsenbordnavigatie en toegankelijkheid.

Frisse content

Blijf nieuwe, relevante content publiceren om Google te laten zien dat je site actief is.

Gebruikersbeoordelingen

Moedig gebruikers aan om reviews en beoordelingen achter te laten voor uw bedrijf.

Gebruikerservaring

Optimaliseer voor een lage bouncegraad, hoge tijd op pagina en gemakkelijke navigatie.

Gebruikerservaringsignalen

Optimaliseer voor gebruikerservaringsmetrieken zoals bouncepercentage, tijd op site, pagina’s per sessie, etc. Verbeter betrokkenheid.

Gebruikersgedrag signalen

Optimaliseer voor signalen zoals pogo-sticking, directe vertrekken en gebruikersherkomst.

Gebruikersintentie

Optimaliseer content en zoekwoorden voor de onderliggende intenties van zoekopdrachten.

Gebruikersinteractie

Optimaliseer voor positieve gebruikersinteracties zoals scrollen, klikken en conversies.

Gebruikerslocatie

Optimaliseer voor gebruikerslocatie door geo-targeting en lokale content/signalen.

Gebruikersverificatie

Implementeer gebruikersverificatie voor gevoelige gebieden van je website.

Gebruiksvriendelijkheid

Maak je website gemakkelijk te begrijpen en te navigeren voor bezoekers.

Gecombineerde robots.txt

Gebruik één gecombineerde robots.txt voor desktop en mobiele crawling.

Geïnternationaliseerde domeinnamen (IDN’s)

Ondersteun geïnternationaliseerde domeinnamen (IDN’s) voor niet-ASCII tekens in domeinnamen.

Geoptimaliseerde content en zoekwoorden

Voer zoekwoordonderzoek uit en gebruik relevante zoekwoorden op natuurlijke wijze door je content (titels, koppen, body tekst, etc.)

Geotargeting

Gebruik geotargetingtechnieken om gelokaliseerde content en ervaringen te leveren op basis van gebruikerslocatie.

GMB

Optimaliseer voor lokale zoekopdrachten met NAP-gegevens (naam, adres, telefoon) en een Google Mijn Bedrijf-vermelding.

Hreflang tags

Gebruik deze tags om internationaal relevante versies van je pagina’s aan te geven.

HTTP/2

Ga over op HTTP/2 voor gemultiplexte verbindingen, header compressie en andere prestatieverbeteringen.

HTTP/3

Neem HTTP/3 (gebouwd op QUIC) in gebruik voor verbeterde prestaties, beveiliging en verminderde latentie.

Influencer marketing

Werk samen met influencers in uw niche voor meer zichtbaarheid en autoriteit.

Inhoudskwaliteit en relevantie

Creëer hoogwaardige, informatieve, boeiende en relevante content voor je doelgroep. Behandel onderwerpen diepgaand.

Instant Apps

Implementeer Instant Apps voor een native app-ervaring zonder installatie.

Internationalisatie (i18n)

Ondersteun internationalisatie door content van code te scheiden en vertalingen te bieden.

Internationalisering

Voor meertalige/landensites, gebruik hreflang-tags en aparte sitemaps om taal/regio aan te geven.

Interne ankerteksten

Gebruik beschrijvende ankertekst voor interne links om zoekmachines te helpen je sitestructuur en contentonderwerpen te begrijpen.

Interne links

Link naar relevante inhoud op je eigen website om de structuur te versterken.

Interne zoekfunctie

Optimaliseer de interne zoekfunctie van je site voor betere crawlbaarheid.

Intersection Observer

Gebruik de Intersection Observer API voor efficiënte lazy loading en infinite scrolling.

Invoermethoden

Pas je aan verschillende invoermethoden en toetsenbordlay-outs voor diverse talen en scripts.

Isomorphic rendering

Implementeer isomorphic rendering voor consistente weergave op server en client.

Kanonieke URL’s

Specificeer de voorkeursversie van duplicaat of vergelijkbare pagina’s met kanonieke tags.

Kleurcontrast

Zorg voor voldoende kleurcontrast tussen tekst en achtergronden voor gebruikers met een visuele beperking.

Kopteksten

Gebruik kopteksten (H1, H2, etc.) correct om je content te structureren en topicale relevantie over te brengen.

Kwaliteit van content

Creëer relevante, waardevolle en originele content die voldoet aan de zoekintentie van gebruikers.

Kwaliteitsmetrieken

Optimaliseer voor positieve kwaliteitsmetrieken zoals een lage bouncegraad.

Laadtijd

Optimaliseer serverrespons, renderen en visuele stabiliteit voor snelle laadtijden.

Landentargeting

Gebruik Google Search Console om je geografische doelgroep in te stellen als je site landspecifiek is.

Largest Contentful Paint (LCP)

Optimaliseer LCP door kritieke resources prioriteit te geven, assets te comprimeren en prestatietechnieken te gebruiken.

Lazy loading

Implementeer lazy loading voor off-screen afbeeldingen, video’s en andere resources om de initiële laadtijd te verbeteren.

Leesbaarheid

Optimaliseer content voor leesbaarheid door heldere taal, juiste opmaak en voldoende contrast te gebruiken.

Leveranciersmanagement lokalisatie

Beheer en werk effectief samen met leveranciers en aanbieders van lokalisatiediensten.

Linkbuilding

Bouw kwalitatieve backlinks op van relevante, betrouwbare websites.

Local search

Lokale zoekresultaten kunnen verschillen op basis van de locatie van de gebruiker.

Logboekanalyse

Analyseer serverlogboeken om crawlfouten, verkeersbronnen en gebruikersgedrag te identificeren.

Lokale zoekoptimalisatie

Optimaliseer voor lokale zoekopdrachten met NAP-gegevens (naam, adres, telefoon) en een Google Mijn Bedrijf-vermelding.

Lokalisatie

Vertaal en pas je content en interfaces aan voor verschillende talen en regio’s om wereldwijd gebruikers te bereiken.

Lokalisatiestrategie

Ontwikkel een uitgebreide lokalisatiestrategie om je producten en diensten effectief te lokaliseren.

Logboekanalyse

Analyseer serverlogboeken om crawlfouten, verkeersbronnen en gebruikersgedrag te identificeren.

Machine learning

Gebruik machine learning om zoekresultaten te verbeteren en relevantie te bepalen.

Machinevriendelijke URL’s

Gebruik korte, beschrijvende URL’s met relevante zoekwoorden in plaats van ID’s of parameters.

Meertalige websites

Voor meertalige sites, gebruik hreflang tags en aparte sitemaps om taal/regio aan te geven.

Metatags

Gebruik beschrijvende metatags (title, description, etc.) om de inhoud van je pagina’s samen te vatten.

Microdata

Markeer je content met microdata voor betere weergave in zoekresultaten.

Minificatie

Minificeer CSS, JavaScript en HTML om de bestandsgrootte te verkleinen.

Mobiele gebruikerservaring

Optimaliseer voor een geweldige mobiele gebruikerservaring met responsief ontwerp, snelle laadtijden en gemakkelijke navigatie.

Mobiele vriendelijkheid

Zorg dat je website goed werkt en leesbaar is op mobiele apparaten met responsief ontwerp.

Mobiele snelheid

Optimaliseer voor snelle mobiele laadtijden door code te minificeren, assets te comprimeren en kritieke resources prioriteit te geven.

Mobiele zoekervaring

Optimaliseer voor een geweldige mobiele zoekervaring met responsief ontwerp, snelle laadtijden en gemakkelijke navigatie.

Multilinguale SEO

Voor meertalige sites, gebruik hreflang tags en aparte sitemaps om taal/regio aan te geven.

Multiregionale websites

Voor multiregionale sites, gebruik hreflang tags en aparte sitemaps om taal/regio aan te geven.

Natuurlijke taal verwerking

Gebruik natuurlijke taalverwerking om de betekenis en context van content beter te begrijpen.

Navigatiestructuur

Bouw een logische navigatiestructuur met duidelijke categorieën en hiërarchieën.

Nieuwe content

Blijf nieuwe, relevante content publiceren om Google te laten zien dat je site actief is.

Nieuwe links

Blijf nieuwe, relevante backlinks opbouwen van betrouwbare bronnen.

Nieuwe technologieën

Blijf op de hoogte van nieuwe web- en zoektechnologieën en pas ze tijdig toe.

Niet-tekstuele content

Optimaliseer afbeeldingen, video’s en andere media met alt-tekst, transcripties en markeringen.

Offline functionaliteit

Implementeer offline functionaliteit met service workers voor een betere ervaring bij slechte connectiviteit.

Omgekeerde proxyservers

Gebruik omgekeerde proxyservers voor caching, compressie en beveiliging.

Onderhoud en updates

Blijf je CMS, plugins en andere software up-to-date met de nieuwste beveiligingspatches en updates.

Onderscheidende content

Creëer unieke, onderscheidende content die waarde toevoegt en niet elders beschikbaar is.

Onderwerpslusters

Groepeer gerelateerde content in onderwerpclusters en link intern tussen deze pagina’s.

Ontbrekende of gebroken links

Identificeer en repareer ontbrekende of gebroken links op je website.

Ontdubbelde content

Vermijd het publiceren van gedupliceerde of zeer vergelijkbare content op meerdere pagina’s of websites.

Ontwerp voor toegankelijkheid

Ontwerp je website voor toegankelijkheid en ondersteun ondersteunende technologieën.

Ontwerp voor verschillende apparaten

Ontwerp je website voor een optimale ervaring op verschillende apparaten en schermformaten.

Ontwerp voor verschillende talen

Ontwerp je website voor verschillende talen en scripts, rekening houdend met richtingen, lettertypen en lay-outs.

Ontwerp voor prestaties

Ontwerp je website met prestatieoptimalisatie in gedachten vanaf het begin.

Ontwerp voor toegankelijkheid

Ontwerp je website voor toegankelijkheid en ondersteun ondersteunende technologieën.

Ontwerpsystemen

Gebruik ontwerpsystemen voor consistente UI’s en ervaringen over producten en platforms.

Onzichtbare tekst

Vermijd het gebruik van onzichtbare of verborgen tekst bedoeld om zoekmachines te misleiden.

Open Graph-tags

Gebruik Open Graph-tags om de weergave van je content op sociale media te optimaliseren.

Organische CTR

Optimaliseer voor een hoge organische klikfrequentie in de zoekresultaten.

Organische links

Focus op het opbouwen van natuurlijke, relevante backlinks in plaats van linkmanipulatie.

Organische rankings

Optimaliseer voor betere organische zoekrankings door technische en on-page SEO.

Organische zoekverkeer

Optimaliseer je website om meer organisch zoekverkeer van zoekmachines aan te trekken.

Outgoing links

Gebruik relevante uitgaande links naar betrouwbare externe bronnen om de waarde van je content te vergroten.

Overschrijvingen

Gebruik overschrijvingen om content aan te passen voor specifieke markten.

Paginalaadtijd

Optimaliseer voor snelle paginalaadtijden door code te minificeren, assets te comprimeren en kritieke resources prioriteit te geven.

Paginasnelheid

Optimaliseer voor snelle paginalaadtijden door code te minificeren, assets te comprimeren en kritieke resources prioriteit te geven.

Paginatitel

Gebruik een unieke, beschrijvende paginatitel voor elke pagina met relevante zoekwoorden.

Parallax scrolling

Implementeer parallax scrolling voor een betere mobiele ervaring.

Persoonlijke zoekresultaten

Optimaliseer voor persoonlijke zoekresultaten op basis van gebruikersgeschiedenis, locatie en andere signalen.

Preconnect

Gebruik preconnect om verbindingen vooraf op te zetten voor snellere resource-laadtijden.

Preload

Gebruik preload om kritieke resources vooraf te laden voor snellere laadtijden.

Prerenderen

Gebruik prerendering om de initiële laadtijd van pagina’s te versnellen.

Prestatie-optimalisatie

Optimaliseer voor snelle laadtijden, soepele interacties en efficiënt resourcegebruik met prestatietechnieken.

Privacybeleid

Publiceer een duidelijk privacybeleid op je website.

Progressive Web Apps (PWA’s)

Implementeer Progressive Web Apps voor een native app-ervaring op het web.

Protocoloverdracht

Gebruik protocoloverdracht om native apps te lanceren vanuit je website.

Querydesambiguatie

Gebruik querydesambiguatie om de juiste betekenis van meerdere interpretaties te bepalen.

Queryherformulering

Gebruik queryherformulering om de intentie van een zoekopdracht beter te begrijpen.

Queryverrijking

Gebruik queryverrijking om meer context over een zoekopdracht te verkrijgen.

Rangschikkingssignalen

Optimaliseer voor positieve rangschikkingssignalen zoals links, content en technische factoren.

Reactietijd server

Optimaliseer de reactietijd van je server voor snelle laadtijden.

Realtime gebruikerssignalen

Optimaliseer voor positieve realtime gebruikerssignalen zoals directe vertrekken, pogo-sticking, etc.

Relevante links

Verdien relevante backlinks van betrouwbare, topische websites in je niche.

Responsief ontwerp

Implementeer responsief ontwerp voor een optimale ervaring op verschillende apparaten en schermformaten.

Robots.txt

Gebruik een robots.txt bestand om crawlinstructies aan zoekmachines te geven.

Robots meta tags

Gebruik robots meta tags om crawlinstructies voor specifieke pagina’s te geven.

Schaalbaarheid

Ontwerp je website voor schaalbaarheid om grote hoeveelheden verkeer en gebruikers aan te kunnen.

Schema.org

Markeer je content met Schema.org voor betere weergave in zoekresultaten.

Schermlezer ondersteuning

Ondersteun schermlezer software voor gebruikers met een visuele beperking.

Schermlezer toegankelijkheid

Zorg dat je website volledig toegankelijk is voor schermlezer software.

Scrolling

Optimaliseer voor soepele scrolling op desktop en mobiel.

Secure browsing

Implementeer beveiligde browsen met HTTPS voor een veilige gebruikerservaring.

Secure verbindingen

Gebruik HTTPS over je hele website voor veilige verbindingen.

Semantische markup

Gebruik semantische HTML om de betekenis van je content over te brengen.

Server response tijd

Optimaliseer de serverresponstijd voor snelle laadtijden.

Serverlocatie

De locatie van je server kan van invloed zijn op laadtijden voor gebruikers.

Serverperformance

Optimaliseer de serverperformance voor snelle laadtijden en crawlsnelheid.

Sitekaart

Gebruik een XML-sitekaart om zoekmachines te helpen je website te crawlen.

Sitestructuur

Bouw een logische sitestructuur met duidelijke hiërarchieën en navigatie.

Sitesnelheid

Optimaliseer voor snelle sitesnelheid door code te minificeren, assets te comprimeren en kritieke resources prioriteit te geven.

Sociale signalen

Stimuleer sociale shares en engagement, wat een indirecte ranking factor kan zijn.

Speed Index

Verbeter de Speed Index door de Critical Rendering Path te optimaliseren en layout shifts te minimaliseren.

Spraakzoekopdrachten

Optimaliseer voor spraakzoekopdrachten door natuurlijke taal en vragen te gebruiken.

Synoniemen

Gebruik synoniemen en gerelateerde termen om relevantie voor variaties te bouwen.

Taalkeuze

Implementeer taalkeuze om content automatisch in de voorkeurtaal van de gebruiker te leveren.

Taalsignalen

Geef de taal(en) van je content aan om Google te helpen deze aan de juiste gebruikers te leveren.

Taalverwerking

Gebruik natuurlijke taal en vermijd taalkundig incorrecte zinnen.

Technische SEO

Zorg voor een goede sitestructuur, crawlbaarheid, indexeerbaarheid en robots.txt bestand.

Terminologiebeheer

Onderhoud en handhaaf consistente terminologie in alle gelokaliseerde content en interfaces.

Time to First Byte (TTFB)

Verminder TTFB door server-side prestaties te optimaliseren, compressie in te schakelen en een CDN te gebruiken.

Time to Interactive (TTI)

Verbeter TTI door de Critical Rendering Path te optimaliseren en blokkerende scripts/resources te minimaliseren.

Titel tags en meta beschrijvingen

Optimaliseer deze HTML-elementen met relevante zoekwoorden en een aantrekkelijke omschrijving.

Toegankelijkheid

Zorg dat je website toegankelijk is voor mensen met een beperking.

Toegankelijkheidsboom

Zorg dat de toegankelijkheidsboom van je site correct is opgebouwd voor ondersteunende technologieën.

Toetsenbordnavigatie

Ondersteun toetsenbordnavigatie en focusbeheer voor gebruikers die geen muis of touchscreen kunnen gebruiken.

Topical autoriteit

Bouw autoriteit op in een specifiek onderwerp of niche.

Total Blocking Time (TBT)

Minimaliseer TBT door lange taken op te splitsen, code van derden te optimaliseren en web workers te gebruiken.

Trefwoorddichtheid

Gebruik relevante zoekwoorden op een natuurlijke manier zonder keyword stuffing.

Trefwoordonderzoek

Doe uitgebreid trefwoordonderzoek om relevante zoekwoorden te vinden.

Uptime monitoring

Monitor de uptime van je website en los problemen snel op.

URL-structuur

Gebruik een schone, beschrijvende URL-structuur die waar mogelijk relevante zoekwoorden bevat.

Valuta en eenheden

Toon valuta, meeteenheden en andere lokale waarden correct.

Veilig browsen

Vermijd schadelijke of misleidende praktijken die gebruikers kunnen schaden en de Google-richtlijnen schenden.

Veilige verbinding

Gebruik HTTPS om een veilige verbinding te garanderen voor je bezoekers.

Veiligheid van website

Implementeer een SSL-certificaat (HTTPS) en beveilig je website tegen hackers.

Verborgen content

Vermijd verborgen of gemaskeerde content die is bedoeld om zoekmachines te misleiden.

Vertaalbeheer

Gebruik vertaalmanagementsystemen om het vertaalproces te stroomlijnen en consistentie te behouden.

Vertaalgeheugen

Implementeer vertaalgeheugen om vorige vertalingen te hergebruiken en consistentie te verbeteren.

Vertaalkwaliteit

Zorg voor hoogwaardige vertalingen door professionele vertalers of vertaalmanagementsystemen te gebruiken.

Video-content

Creëer hoogwaardige videocontent en optimaliseer deze met transcripties, ondertitels, relevante titels/beschrijvingen.

Videomarkering

Gebruik videomarkering om extra metadata over je video’s te geven.

Visuele zoekopdrachten

Optimaliseer afbeeldingen en visuele content voor visuele zoekopdrachten.

Voorladen

Laad kritieke resources vooraf om hun laadtijden te verbeteren en vertragingen te verminderen.

Waargenomen prestaties

Implementeer technieken als skeletschermen en placeholders om de waargenomen prestaties te verbeteren.

Web Workers

Verplaats dure berekeningen en taken naar web workers om de hoofdthread niet te blokkeren.

Websitestructuur en navigatie

Heb een schone, logische websitestructuur met een goede gebruikerservaring. Gebruik beschrijvende URL’s en navigatie.

XML Sitemaps

Creëer een XML sitemap om alle belangrijke pagina’s aan Google door te geven.

Zoekintentie

Begrijp en optimaliseer voor verschillende soorten zoekintentie zoals informatief, navigerend, transactioneel, etc.

Zoekmachine penaliteiten

Vermijd zwarte hattechnieken die kunnen leiden tot handmatige of algoritmische straffen.

Zoekmachine spam tactieken

Vermijd zwarte hoed SEO tactieken zoals keyword stuffing, verborgen tekst, linkspam, etc.

Zoektrends

Blijf op de hoogte van zoektrends en pas je strategie daarop aan.

Zoekverkeer conversies

Optimaliseer landingspagina’s en conversie-paden voor zoekverkeer.

Zoekvolume

Focus op zoekwoorden met een gezond zoekvolume en relevante intenties.

Zoekvoorspellingen

Gebruik zoekvoorspellingen en gerelateerde zoekopdrachten voor content ideeën.

Zoekwoord clustering

Groepeer gerelateerde zoekwoorden en optimaliseer content voor die clusters.

Zoekwoord dichtheid

Gebruik zoekwoorden op een natuurlijke manier zonder keyword stuffing.

Zoekwoord groepen

Groepeer gerelateerde zoekwoorden en optimaliseer content voor die groepen.

Zoekwoord intentie

Begrijp de intentie achter zoekwoorden en creëer relevante content.

Zoekwoord kansanalyse

Analyseer de concurrentie voor bepaalde zoekwoorden om je kansen in te schatten.

Zoekwoord locaties

Optimaliseer voor locatiespecifieke zoekwoorden als je een lokaal bedrijf hebt.

Zoekwoord mapping

Map zoekwoorden aan de juiste landingspagina’s op je website.

Zoekwoord mapping tool

Gebruik een tool om zoekwoorden efficiënt aan landingspagina’s te koppelen.

Zoekwoord moeilijkheid

Analyseer de moeilijkheid van zoekwoorden om je kansen in te schatten.

Zoekwoord onderzoek tools

Gebruik professionele tools voor uitgebreid zoekwoord onderzoek.

Zoekwoord relevantie

Gebruik relevante zoekwoorden in je content, maar vermijd keyword stuffing.

Zoekwoord suggesties

Gebruik de zoekwoord suggesties van zoekmachines voor nieuwe ideeën.

Zoekwoord trends

Blijf op de hoogte van veranderende zoekwoord trends.

Zoekwoord variaties

Gebruik synoniemen en gerelateerde termen naast je primaire zoekwoorden.

Zoekwoord volume

Focus op zoekwoorden met voldoende zoekvolume.

Zoomen en schalen

Sta gebruikers toe om je content te zoomen en schalen zonder de layout of functionaliteit te veranderen.

Picture of Over mij

Over mij

Als SEO-specialist deel ik graag mijn tips en tricks voor een beter vindbare website. Ook hoger in zoekmachines? Volg me op LinkedIn voor meer praktische tips en tricks.

Picture of Over mij

Over mij

Als SEO-specialist help ik al tien jaar bedrijven hoger in Google. Heb je hulp nodig of wil je gewoon even sparren? Neem dan gerust contact op en ik help je verder.

Gesprek inplannen

Meer SEO-tips

Op welke keywoorden vertoont Google jouw site? Doe de check: